keskiviikko 1. marraskuuta 2017

Kävijästä järjestäjäksi

Silloin kun minä olin nuori, ei ollut hienoja cosplay-kisoja sekä Nuokkarilla että Porilaisen nettisivuilla!
Oli vuosi 2010, ja Jinsei ry:n toimintaan vuotta aiemmin liittynyt Nova pääsi katsomaan, millainen meno kirjastolla oikein tässä uudessa mangatapahtumassa oli. Cossia ei vielä ollut päällä, mutta olin valinnut asuni sen mukaan, mitä eräs oma hahmoni olisi voinut pitää päällään.

2010                                   2011

Vuonna 2011 olin aloittanut cosplayn, ja innoissani sain esitellä Rakettiryhmän Jamesin asua jopa sanomalehdessä asti, kun Nipporista tehtiin pieni lehtijuttu mihin pääsin mukaan (ohessa kuva kyseisestä jutusta)! 15-vuotiaalle se oli hurjan jännittävää, etenkin kun olin vasta aloittanut harrastuksen.

Seuraavissa tapahtumissa uskaltauduin hieman enemmän osallistumaan, esimerkiksi vuonna 2013 Porilaisen cosplaykisaan omalla hahmollani. Se olikin viimeinen vuoteni ihan vain kävijänä, koska 2014 pääsin Nuokkarin cosplay-kisan yhdeksi tuomariksi. Siitä se sitten lähti!

2013                                                                  2014

Vuonna 2015 olin jälleen yhtenä cosplay-kisan tuomarina, ja olin muutenkin enemmän järjestämisessä mukana. Kokouksissa oli pelottavaa käydä aluksi, mutta nyt siihen on jo parin vuoden aikana tottunut!

Omien taitojen kehittymistä on hauska seurata tapahtuman lomassa, samalla kun kisatkin ovat kehittyneet. Ennenhän kisat oli kellarissa, enkä osannut käyttää meikkiä lähes ollenkaan. Näiden vuosien aikana on ollut hauska seurata, kuinka Nippori on kasvanut suuremmaksi ja suuremmaksi. Ennen oli hyvä, että saatiin 10 osallistujaa kisoihin, ja tänä vuonna oli mukana yli 30 kisaajaa. Olen itsekin saanut kasvaa Nipporin kanssa yhdessä, ensin kävijänä ja nyt myöhemmin järjestäjänä.

2015                                                                  2016

Vaikka Nippori on jo hurjasti kehittynyt, jatkaa se koko ajan kehitystä. Ensi vuodelle on luvassa paljon uutta ohjelmaa, nähdään silloin!


Terkuin Nova, cosplayvastaava

Ei kommentteja: